wtorek, 19 stycznia 2016

Dip z buraków

Jeśli upiekliście buraczki, zrobiliście z nich na przykład taki dodatek do obiadu i zostało Wam kilka sztuk (u mnie to normalne, specjalnie piekę więcej, bo zawsze znajdę jakiś sposób na ich zjedzenie), to może zechcecie spróbować świetnego dodatku do chrupiących marchewek (w wersji dla odchudzających się) lub do kanapek (też może być dla odchudzjących się, ale tych głodniejszych). Ja spróbowałam i bardzo mi się spodobało. Będę musiała powtórzyć, bo dopiero co zakupiony słoiczek tahini jest całkiem spory. Tak, wiem, można robić samemu, ale za leniwa jestem.

A pasta wyszła pierwsza klasa! W sam raz na moje zimowe zapotrzebowanie na warzywa. I dla tych z anemią.

Anka


 


Składniki:
  • 2-3 upieczone (lub ugotowane buraki)
  • 1 łyżka pasty sezamowej tahini
  • 1 ząbek czosnku
  • 1-2 łyżki oliwy
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • mielony kumin (wedle uznania, dodałam niewiele)
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki miksuję.

I oczywiście, że niczego nie odmierzałam, ale przecież i tak trzeba spróbować i doprawić do smaku, według własnego uznania. Następnym razem być może dodam jogurt naturalny (grecki) lub połączę z kremowym serkiem.

Aha, po dodaniu ciecierzycy wyjdzie Wam rzecz jasna hummus, ale akurat nie miałam ochoty.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Related Posts with Thumbnails
/*Google anatytics */